02.07.2013

Første strikkeprojekt og en gæstebaby!



Efter en sej kamp er jeg nu endelig færdig med mit allerførste strikkeprojekt. Selvom man kan se lidt småfejl hist og her - eller måske nærmere ujævnheder - er jeg faktisk blevet glad for resultatet. Nu kan jeg både strikke snoninger, hulmønstre og lave hhv. glat- og retstrik. Opskriften har jeg fra Hendes Verden nr. 25/2005. Hvis du vil have den, kan jeg sende en kopi.

På billedet ses glade lille Elin, vores venners datter på 9 uger - ikke til at stå for! Vi har nydt nogle dejlige dage i sommerhus, sammen med dem og min svoger og hans kæreste.

Jeg har også startet et nyt strikkeprojekt op, selvom jeg havde sagt til mig selv, at det næste garnprojekt klart skulle være et hækleprojekt, som jeg jo er lidt mere hjemme i endnu ;-) Men nej, nu gør jeg det - igen! Jeg synes også udvalget er noget større i strikkeopskrifter, selvom der er mange fine hækleopskrifter...







2 kommentarer:

  1. Hvor er den bare sød. Den kunne jeg også tænke mig at lave. Er det uld eller bomuld?

    Jeg vil gerne modtage en kopi. Har du en mail adr?

    Kh Ketty

    SvarSlet
  2. Tak, Ketty :-) Jeg sender dig meget gerne en kopi! Du kan bare sende din mail-adresse til mail@amaliemuff.dk, så sender jeg en opskrift retur. Den er lavet i 100% baby merinould.

    I øvrigt en fin blog du har - var lige et smut forbi ;)

    Kh Amalie

    SvarSlet